Cilt yaşlanmasına karşı hangi vitamin alınmalı

#1
Sponsorlu Bağlantılar
Cilt yaşlanmasına karşı hangi vitamin alınmalı

Cildinizin yaşlanmasını ertelemek için doğal ve doğru besinler tüketmek gerekir. Özellikle A, B2, B6, C ve E Vitaminleri ile Omega 3 cildinizin yaşlanmasını geciktirirken aynı zamanda cildinizi dış etkenlerden de korur. Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç, beslenme programımızda yer vermeniz gereken vitamin desteklerini şöyle sıralıyor:

Maydanoz yiyin
* Vitamin A: Cildimizi ve deriyi korur. En zengin A vitamini kaynaklarımız havuç, kayısı, kırmızı biberdir.

* Vitamin E: Kan dolaşımını düzenleyici etkisi ve cildin yaşlanmasını önleyen vitamindir. Bu açıdan kozmetik sanayide de kullanılmaktadır. En önemli E vitamini zeytinyağı, fındık, fındık yağında bulunur.

* Vitamin C: Vücudumuzun direncini arttırır. Cildi güzelleştirir, Zengin C vitamini kaynakları; limon, portakal, mandalina, kivi, greyfurt, biber, maydanoz, kuşburnu, salatalık, şalgamdır.

Yenilenme sağlıyor
* Vitamin B2: Bağışıklık sistemini güçlendirmenin yanı sıra, cildi dış etkenlerden koruyarak yenilenmesine yardımcı olur. En yoğun B2 vitamini içeren yiyecekler; süt, yoğurt, yumurta ve kuru baklagillerdir.

* Vitamin B6: Yaşlanma etkilerine karşı cildi korur ve yenilenmesine yardımcı olur. En zengin kaynakları et, balık ve kuru meyvelerdir.

* Omega 3: Lenf dolaşımını düzene sokarak cildin kendini yenilemesini sağlar. En zengin kaynağı balıktır. Yulaf, sarımsak, soğan ve zeytinyağında da bulunur.