FormuLa 1 Hakkında BiLgiLer

#1
Sponsorlu Bağlantılar
Formula 1 - Pit Stop

Otomobiller yarış içerisinde pit alanına girip servis görürler. Burada yapılan başlıca iş otomobilin lastiklerini değistirmek ve yakıt ikmali yapmaktır. Dört lastiğin değişimi yaklaşık olarak 5-6 saniye civarında yapılabiliyor.
Fakat otomobiller pit alanında biraz daha uzun süre kalıyor. Bunun sebebi ise yakıt doldurulma süresinin daha uzun olması. Yakıt özel bir pompa sistemi sayesinde yüksek basınç altında dolduruluyor. Saniyede 12 litre dolduran bu pompa ile ne kadar yakıt doldurulması gerektiğine yarış menajeri karar veriyor.

Dolayısıyla pit alanında daha uzun veya kısa süre kalınması zannedildiği gibi her zaman teknisyenlerin süratine ve kabiliyetlerine bağli olamayıp, yarışın stratejisine göre kararlaştırılan bir şey. Burada rakiplerin durumu, yarışın ve pistin özellikleri, pilotun hangi pozisyonda oldugu vs. son derece karmaşık hesaplar yapılıyor, zaman zaman risklere giriliyor. Yarışın başında ve pitstop'larda bir önemli karar konusu da lastik seçimi. Bazı kritik yarışlarda bu konu adeta bir kumar haline dönüşüyor.

Pitlerde yaklaşık 20 kişi görev yapıyor her takımda. Bunlar dört lastiğe paylastırılan iki veya üçer kişi, yakıt için çalışan kişiler ve yarış mühendisleri ile güvenlik elamanlarından oluşuyor.