Makarnanın besin değeri

#1
Sponsorlu Bağlantılar
1991 yılında ABD Tarım Bakanlığı tarafından yayımlanan ve günümüzde tüm beslenme uzmanlarının sağlıklı beslenmenin ana kuralı olarak kabul ettiği "Beslenme Piramidi"nin en alt sırasında yer alan (en çok tüketilmesi gereken karbonhidratlar grubu) bölümün içine ekmek, tahıl, pirinç ve makarna girer.


Bir yetişkinin günlük besin ihtiyacının %50-60' ı karbonhidratlardan, %15-20'si proteinlerden ve %30-35'ı yağlardan sağlanmalıdır. Makarnanın 100 gramı, 369 kalori ve 12.5 gram protein içerir. 200 cc'lik bir su bardağı makarna (çiğ), ki bu 70 grama eş bir değerdir, yağsız olarak; 260 kalori ve 8.7 gram protein içerir. Aynı ağırlıkta makarna yağlı olarak hazırlandığında; 340 kalori ve 8.7 gram protein içerir. Yani normal bir kişinin, 1500 kalorilik bir diyette alması gereken CHO miktarının %28'ı bu şekilde karşılanabilir.

Makarna, kompleks karbonhidratlar grubundandır. Metabolizmada çabucak parçalanır, hemen enerjiye dönüşür. Makarnanın kolay ve hızla hazmedilen bir besin olmasının nedeni de budur. Acil enerji ihtiyacı duyan, bir karşılaşmaya ya da gösteriye hazırlanan sporcular, sanatçılar, yani fiziksel güç gerektiren işlerle uğraşan herkes için makarna, özellikle tercih edilen bir temel besindir.

Makarnanın kalori ve yağ oranı çok düşüktür. Genel kanının aksine, şişmanlatma riski yoktur. Çünkü içinde şişmanlatıcı unsurlar bulunmaz. Formuna dikkat eden herkes, hafif bir sosla yapılmış makarnayı gönül rahatlığıyla yiyebilir. Makarna hem çok doyurucudur, hem de vücut için gerekli tüm vitamin ve mineralleri içerir.