Saçlar İçin Gerekli Vitaminler

Dine

Özel Üye
#1
Sponsorlu Bağlantılar

Mat ve donuk saçlar
kuru ve kaşıntılı saç derisi bize çok tatsız anlar yaşatabilirler. Bu gibi durumlarda kendinizi üzüp ümitsizliğe bırakmamalısınız. Bunun nedeninin vücudunuzda bazı gerekli vitaminlerin eksikliği olabileceği aklınıza geldi mi? Saçlar için gerekli ana vitaminler B grubu vitaminleridir. A
E
C vitaminleri de bu konuda önem taşıyorlar.

B2 Vitamini: Vücudunuzda B 2 vitamini eksikse bunu çok kolay anlayabilirsiniz. saç kökleri çok çabuk yağlanıyor
uçları ise kuru kalıyorsa bu B2 eksikliğinin bir belirtisidir. Bu vitamini sayesinde bizim saçlarımız sağlıklı bir görünüme sahiptir. B2 vitamininin kaynağı süt ürünleri
et
karaciğer ve ekmektir.

B3 Vitamini: Saçlarda gerekli miktarda B 3 vitamini yoksa
saçlar erken beyazlamaya başlar. Bu vitamin saçlardaki pigmetlerin oluşumundan sorumludur. Ayrıca saçların uzamasında da etkin rol oynar. B3 vitamini önemli ölçüde sığır eti ve karaciğerde
ayrıca bira mayası içinde
balık
fıstık ve bütün tahıllarda bulunur.

B5 Vitamini: Pantotenik Asit olarak da bilinmektedir. Vitaminin vücutta az olması saç folikülü hücrelerinin yeteri kadar beslenmemesine neden olu. Eksikliği durumunda saç dökülmelerine neden olabilir. Bu vitamin yiyeceklerde bol miktarda bulunur. Bu vitaminin kaynağı tavuk eti
karaciğer
kepek
yumurta sarısı
tahıllar
fıstık
brokoli
bira mayasıdır.

B6 Vitamini: Saç derisi kuruluğu ve kaşıntı probleminiz varsa bu b 6 vitamini eksikliğinden kaynaklanabilir. Sevmediğimiz kepek oluşumunda da B6 yetersizliğinin önemli rolü vardır. B6 vitamini eksikliğini tavuk
balık
karaciğer
böbrek
yumurta
sebze
soya fasulyesi
muz
fındık
patates
lahana
kepekli tahıl ürünleri tüketerek giderebilirsiniz.
B9 Vitamini: Saç uzamasında etkili bir vitamin olarak bilinmektedir. Sebzeler
peynir
balık
gıda mayası yeterli miktarlarda B9 vitamini içerir.

B10 Vitamini: Bu vitamin saçın doğal renginin korunmasına ve beyazlamaya karşı mücadelede görev alır. Süt ürünleri
pirinç
patates
balık
fındık
yumurta sarısı ve bira mayası tüketerek B10 vitamini eksikliği telafi edebilirsiniz.

B12 Vitamini: İçerdiği koblattan dolayı kobalamin olarak da bilinir. Bu vitamin hücre bölünmelerinin hızlı gerçekleşmesi
dolayısı ile saçların sağlıklı olmaları için gereklidir. Düzensiz saç dökülmeleri
kafa derisi kuruluğu ve kaşıntı bu vitamin eksikliği nedeni ile ortaya çıkabilir. B12 vitamini hayvansal ürünlerde – et
deniz ürünleri
süt ürünleri
yumurta sarısında bulunur.

BC vitamini: Folik asit olarak da bilinir. Folik asit yeni hücre üretimi açısından önemlidir. Vitamin saçlarn uzamasında önmeli bir etkiye sahiptir. Sebzeler
karaciğer
bira mayasında bulunur.

C vitamini: Bu vitaminin görevi saç köklerine kan taşıyan kılcal damarların çalışmalarını desteklemektir. Bu sayede kafa derisinin kan dolaşımını artırır ve saç kaybının önlenmesini sağlar
saç köklerini güçlendirir. Turunçgiller
lahana
maydanoz
kuşburnu meyveleri C vitamini deposudur.

A Vitamini – Retinol: Kuru ve kırılgan saçların tedavisinde A vitamini yararlıdır. Bu vitamin zarar görmüş saç yapısını geri yükleyip
saçlara esneklik kazandırılmasında yardımcıdır. A vitamini kaynakları – balık
tereyağı
yumurta sarısı
karaciğer
kayısı
böğürtlen
havuç olarak bilinmektedir.

E Vitamini: E vitamini kanda oksijen taşıma sürecine dahil olduğundan
dolaşımını artırır
bağışıklık sistemini güçlendirir. Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olan insanların saçları da sağlıklı olur. E vitamini eksikliği saç gelişimi olumsuz etkileyip
saç dökülmesine neden olabilir. Fındık
ayçiçeği yağı
kuruyemişlerde bulunur.

Beslenmenize dikkat ederek saçınızın sağlıklı yapısını koruyabilir ve saç ve deri hastalıklarına yakalanmazsınız.