Sağlikli beslenme alişkanliği...

#1
Sponsorlu Bağlantılar
SAĞLIKLI BESLENME ALIŞKANLIĞI...

* Çocukların alışveriş, pişirme ve masa başındaki işlere aktif olarak katılmasını sağlayın.

* Öğün saatlerinin düzenli olmasına özen gösterin.

* Besin değeri yüksek, basit öğünlerin hazırlanmasına özen gösterin.

* Çocuklara küçük porsiyonlarda yemek sunup tekrar istemesine izin verin. Bu alışkanlığın kazanılmasında ebeveynler örnek olabilir.

* Tatlılar, besleyici değeri yüksek besinler tüketilinceye kadar sofraya getirilmemeli, ancak ödül olarak da sunulmamalı.

* Çocuğun masada rahat oturduğundan emin olun. Anne ve baba olarak olabildiğince sık masaya birlikte oturmaya özen gösterin.

* Çocukların sofrada yeni tatlar denemesini ve uygun davranış gösterdiğinde onları övmeyi alışkanlık haline getirin.

* Okul öncesi eğitim döneminde öğünlerin yağ, tuz, enerjiden zengin ve sentetik katkı maddeleri içermemesine dikkat edin.

* Şeker ve kafeinden zengin ve ayrıca iskelet sisteminin gelişimini olumsuz etkileyecek fosforik asit katkılı içeceklerin tüketilmemesine özen gösterin.